حال و روز نویسی Enter To My World

سازماندهی فضا در دکوراسیون داخلی

قدم به قدم برای سازماندهی

مرتب کردن : ابتدا تصمیم بگیرید چه چیزی را مایلید نگه دارید و به چه وسیله ‌ای دیگر نیاز پیدا نمی‌کنید. جای مناسب کجاست : در مورد هر وسیله‌ای که قرار است در دکوراسیون منزل جای دهید این سوال را از خود بپرسید که جای مناسب و منطقی برای این وسیله در  دکوراسیون داخلی کجاست؟ زیرا اگر هر وسیله در جای مناسبی گذاشته شود فضای اتاق ناخودآگاه بسیار سریع نظم و آرامش پیدا می‌کند. نکته بسیار مهم این است که در نهایت مطمئن شوید که همه چیز جای مخصوص به خود را دارند.

هم‌چنین سعی کنید از تمام فضاهای موجود از قبیل فضای زیر پله، زیر تخت‌خواب و... حداکثر استفاده را کنید و اجازه ندهید فضایی از خانه‌تان به هدر برود. اگر مستاجر هستید و فضای محدودی در اختیار دارید، سعی کنید از وسایل چندمنظوره و هم‌چنین قفسه و طبقات بیشتر استفاده کنید.

قرارگیری دوباره: پس از اینکه جای مناسب برای هر شیء در نظر گرفته شد و در جایگاه خاص خود قرار گرفت، دقت کنید که پس از هربار استفاده، آن را سر جای خود قرار دهید. این کار را به کودکان خود نیز آموزش دهید. این نکات بسیار زیر و ساده را در خانه‌تان پیاده کنید و از زندگی در یک محیط سازمان‌یافته و قانون‌مند لذت ببرید.

سازماندهی فضادردکوراسیون داخلی و فضاسازی داخلی سازماندهی فضادردکوراسیون داخلی

بهتر است مساله را با طرح یک مثال برایتان روشن کنیم. دری که لولای آن هنگام باز و بسته شدن صدای ناهنجاری ایجاد می‌کند آثار روحی زیادی به وجود می‌آورد. بعد از مدتی صدای ناهنجار در برایتان عادی می‌شود و حتی ممکن است دیگر آن را نشنوید، اما روح و اعصاب شما مدام پریشان است بدون اینکه دلیلش را بدانید. زندگی در یک اتاق ریخت و پاش و شلوغ نیز ممکن است پس از مدتی برای فرد عادی شود و به چشم نیاید اما او بدون اینکه دلیلش را بداند مدام احساس پریشانی و ناآرامی می‌کند. یک اصل مهم برای داشتن خانه‌ای با  دکوراسیون داخلی منظم و مرتب این است که هر شیء و وسیله‌ای در خانه جایگاه مخصوص خود را دارد. حتی یک وسیله بدون جای مشخص نباید در خانه‌تان باشد. در حقیقت شعار افراد منظم و قانون‌مند این است :

«یک خانه جایی‌ست برای همه چیز و همه چیز در جای خود».

سازماندهی فضادردکوراسیون داخلی و فضاسازی داخلی سازماندهی فضادردکوراسیون داخلی

وضعیت نظر دهی :
۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی